Hvis du kommer til at lave en fejl under bogføring af en linje fra en kladde eller du senere opdager, at noget forkert er bogført, kan du rette det forkerte ved at tilbageføre den bogførte tidspost, rette den og bogføre den igen.

Gå ind i punktet "Medarbejder". Her vises en liste over alle oprettede medarbejdere.








Marker den medarbejder, hvor "noget forkert" er blevet bogført og tryk på "Tidsposter"




Nu ser du alle de posteringer, der er blevet bogført siden du begyndte med SmartTID.
Du kan nu enten markere den postering, der er forkert bogført (så den er blå)  eller




du kan evt. filtrere ved i datofeltet at skive datoen. Så vises kun posteringen fra den bestemte dato.

Tryk nu på "Tilbagefør til kladde".



Tryk Yes eller blot "Enter" for at tilbageføre posteringen til den kladde, hvor den kom fra.
Posteringen forsvinder nu fra tidposterne.




Gå nu i punktet "SmartTID/Kladde". Gå ind i den kladde, hvor den tilbageførte post ligger.



Lav nu den rettelse, som du ønsker.
Det kunne være en rettelse af starttid, sluttid, pause eller beregnede tillæg. I dette tilfælde retter jeg sluttid fra 12:19 til 13:00.
Når rettelsen er foretaget, klikkes i "godkend" efterfulgt af bogfør, hvorved netop denne rettede post atter bogføres og "kommer tilbage" til tidsposterne.



Kontroller nu det rettede ved at gå ind i "SmartTID/medarbejder", marker medarbejder, tryk på "Tidsposter" og se efter den rettede linje.
Bemærk, at sluttid nu står til kl 13:00 og feltet "Totaltid" har også ændret sig.

Det er også muligt at rette direkte i en post ved at klikke på knappen "Ret post",

MEN det kan under ingen omstændigheder anbefales at bruge denne funktion, uden at du først rådfører dig med SmartTID's support. 

Rev. 04, Lars Fredskov, 2017